Gewijzigde inschrijvingsprocedure en... een nieuwigheid! 


Op vrijdag 15 & zaterdag 16 september staat alweer een nieuwe editie van de klassieker der Vlaamse regelmatigheidsrally's op het programma. Wie er echter wil bij zijn, zal zich moeten reppen. Op 1 juni om 20u -binnen exact 1 week dus- worden de inschrijvingen geopend. Traditiegetrouw vult de startlijst zich vlot in en ook dit jaar worden weer alle toppers uit Vlaanderen, Wallonië, Nederland & Groot-Brittannië aan de start verwacht. 


Dat het parcours dit jaar voor zo'n 40% een vernieuwd wedstrijdgebied krijgt maar nog steeds ode zal brengen aan de West- & Oost-Vlaamse autosportgeschiedenis, kon u in een vorig communiqué reeds lezen. Maar er zal niet alleen aandacht voor een bijzondere route zijn, ook organisatorisch wil de crew opnieuw groots uitpakken met een fris evenement! Getuige daarvan is de nieuwe website die begin dit jaar gelanceerd werd en grondig aangepast werd aan tablet- & smartphonegebruik. Ook het bijzonder wedstrijdreglement kent enkele markante wijzigingen die een vlot verloop van het evenement ten goede moet komen. Ondertussen staan de inschrijvingen voor de deur en ook daar vallen er enkele nieuwigheden te rapen!

"Ook dit jaar willen we uitpakken met een evenement met een unieke toets, professionele aanpak zonder het sportief karakter uit het oog te verliezen"  -  Rudy Opdenakker, wedstrijdleider
"Ook dit jaar willen we uitpakken met een evenement met een unieke toets, professionele aanpak zonder het sportief karakter uit het oog te verliezen"  -  Rudy Opdenakker, wedstrijdleider

Extra nostalgische sfeer met toegelaten servicecrews onderweg

Een rij publiek in the middle of nowhere langs de route van de Belgian Westhoek Classic is geen nieuwigheid. Het geeft elk jaar een extra dimensie aan de wedstrijd en een nostalgische touch. Maar daar willen we dit jaar verder in gaan! De route zal niet alleen publiekspunten bevatten maar ook op tijd & stond enkele servicelocaties waar deelnemers hun eigen servicecrew mogen inzetten. 'On the fly' servicepunten dus waarbij servicecrews hun eigen route volgen. De ideale manier om een kennis-vriend-mechanieker de kans te geven de Belgian Westhoek Classic van dichtbij mee te maken en terug te gaan in de tijd waar na elke klassementsproef een servicecrew het deelnemend team stond op te wachten.

Je kan als deelnemer je servicecrew aanmelden tijdens het invullen van je inschrijvingsformulier en in ruil ontvangen ze een serviceroadbook en een maaltijdenvouchercard (geldig voor 2 personen) om mee aan te schuiven tussen de deelnemers tijdens de rustpauzes. Het is eveneens toegelaten om 1 servicecrew aan te melden die instaat voor meerdere deelnemende teams.

Een mogelijkheid dus om onze wedstrijd nog toegankelijker te maken voor iedereen. Hetzij als deelnemer, hetzij als publiek en vanaf dit jaar mogelijks als servicecrew in de wedstrijd.

Belgian Westhoek Classic zal nog toegankelijker worden voor het brede publiek. Op 15 & 16 september kan u niet alleen de sfeer als deelnemer of publiek opsnuiven, maar je kan ook 'part of the game' worden als servicecrew! Een extra knipoog naar de autosportwedstrijden van destijds...
Belgian Westhoek Classic zal nog toegankelijker worden voor het brede publiek. Op 15 & 16 september kan u niet alleen de sfeer als deelnemer of publiek opsnuiven, maar je kan ook 'part of the game' worden als servicecrew! Een extra knipoog naar de autosportwedstrijden van destijds...

Gewijzigde inschrijvingsprocedure

Wie het reglement reeds goed doornam, kon het wellicht reeds lezen. Om meer teams de kans te geven zich aan te melden mogen dit jaar 120 'aanvragen tot deelname' ingediend worden. Uit de 120 aanvragen zullen uiteindelijk 90 teams geselecteerd worden om op de officiële startlijst te komen. Niet zomaar een random selectie, maar in functie van betaling.

Bjorn Vanoverschelde, relatie deelnemers: "Elk jaar is onze startlijst na het openen van de inschrijvingen in een mum van tijd ingevuld. Echter, van die 90 aanmeldingen komen er elk jaar effectief 80 opdagen. Dat betekent dat we 10 potentiële andere deelnemers moesten teleurstellen omdat ze zich niet konden inschrijven. Ze kwamen echter wel op een wachtlijst terecht, maar ik kan me perfect inbeelden dat 2 weken voor de wedstrijd deze teams ondertussen reeds andere plannen gemaakt hebben wanneer wij ze contacteren om uiteindelijk nog deel te nemen. Daarom hebben we de inschrijvingsprocedure opnieuw uitgewerkt. We zullen tot 120 aanvragen tot deelname accepteren zodat alle echte geïnteresseerde deelnemers de kans krijgen deel te nemen. Dat betekent niet dat, wanneer je zeker bent van je deelname, je mag aarzelen om je deelname te bevestigen, want de eerste 90 betalende teams zullen effectief opgenomen worden in de officiële startlijst. Ik ben ervan overtuigd dat we op deze manier minder teams moeten teleurstellen."


Daarenboven werd het online inschrijvingsformulier gemoderniseerd zodat alle gegevens van de teams netjes geregistreerd worden. Wenst u reeds te weten welke gegevens u bij de hand dient te houden om u in te schrijven, lees dan zeker & vast onze gids 'inschrijvingsprocedure'! 


BELANGRIJKE INFORMATIE MBT HOTELOVERNACHTING

Tijdens de nacht van vrijdag 15 op zaterdag 16 september overnacht de karavaan in het Van der Valk hotel Gent / Nazareth.

Speciale tarieven voor BWC-deelnemers:
85,50 € / single kamer
101,00 € / double kamer
ontbijt & taks inclusief

Reservaties:
- 0032 (0)9 382 28 28
- receptie@hotelnazareth.be
met vermelding van promotiecode 'GFC 1961'

promotiecode kan niet toegepast worden bij reservatie via boekingsites
promotiecode geldig tem 11 juni 2017